L’Ajuntament d’Alaior torna a convocar, per tercer any consecutiu les bases que han de regir les beques i ajudes a l’estudi per al foment de l’ocupació, curs 2015-2016. Una convocatòria que segueix amb la nova legislatura i que reflecteix els esforços de l'anterior i l'actual equip de govern municipal per fomentar l'ocupació i ajudar als estudiants de la localitat.
Aquestes beques i ajudes estan especialment dirigides als joves d’entre 16 i 30 anys, empadronats al municipi d’Alaior, que vulguin continuar els estudis i la seva finalitat és el pagament de les matrícules i quotes del curs.
La quantitat destinada a cobrir aquests ajuts és de 6.000€. La novetat d'enguany és que s'han dividit els ajuts de manera que per una banda es continua amb aquesta convocatòria i per l'altra s'ha creat la «Targeta Ciutadana per estudiants a Palma de Mallorca» (subvenció del transport públic), a la qual s'han destinat 4.000 €. El motiu principal és arribar al màxim d'estudiants possibles, ja que en anteriors convocatòries no es va esgotar la partida inicial. D'aquesta manera amb la Targeta Ciutadana es pretén arribar a més estudiants.
Amb la convocatòria de beques i ajudes a l’estudi per al foment de l’ocupació es podran sol·licitar ajuts per formació professional de grau mitja o superior, cursos de postgrau, màsters o doctorats, cursos d’especialització, cursos d’idiomes dins l’àmbit universitari... El termini de presentació de sol·licituds acaba el 31 de desembre de 2015.
El regidor d'Educació, Cristóbal Marqués, ha destacat que l'objectiu del consistori és continuar amb les polítiques actives d’ocupació que es van posar en marxa el passat mandat i incrementar-les: “Som conscients de les necessitats dels joves i per això fem feina amb l’objectiu de reduir la taxa d’atur entre els joves, ajudant a les famílies amb l'accés a l’aprenentatge i millorant la qualificació professional d’aquest col·lectiu que té un difícil accés al món del treball”.
Les bases es troben penjades a la web www.alaior.org on també es pot accedir a la instància per a sol·licitar les beques.
Recordem que la sol·licitud de la «Targeta Ciutadana per estudiants a Palma de Mallorca» està oberta durant tot l'any i també es pot sol·licitar a través de la pàgina web municipal. Aquesta targeta paga una part del transport públic de Palma de Mallorca a tots els estudiants d'Alaior gràcies a un conveni signat entre l'Ajuntament de Palma i l'Ajuntament d'Alaior a principis d'aquest any 2015.